کد خبر: ۱۶۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۸ تير ۱۴۰۳
فارس در هفته‌ای که گذشت؛ 

 از عزل شهردار تا شایعه انفجار در حرم شاه‌چراغ (ع)

آنچه ازاین‌پس در قالب بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به‌منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه ازاین‌پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.

از شنبه تا پنج‌شنبه در فارس چه خبر بود؟
 
رونمایی سامانه خدمات پشتیبانی تولید عشایر فارس
 سامانه خدمات پشتیبانی تولید عشایر فارس در نشستی با حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران رونمایی و افتتاح شد

 
 اکران فیلم هزار مایل در اینجا هنرمند آباده ای
امید سبیلی تهیه‌کننده هزارمایل در اینجا گفت: این فیلم که کاری از هنرجویان بازیگری آباده، پس از تولید و تدوین به روی پرده رفت.
 
 برخورد با کوه خواری اراضی ملی
فرماندار شیراز گفت: همه دستگاه‌های ذی‌ربط در قرارگاه مبارزه با کوه خواری به ریاست استاندار گرد هم آمده‌اند تا با تصرفات انجام شده مقابله کنند و تابه‌حال با موارد متعددی نیز برخورد شده است.

توسعه ۷۰ کیلومتر خط انتقال آب در فارس
مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس از اصلاح و توسعه بالغ بر ۷۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب در شهرها و روستاهای استان، طی ۳ ماه گذشته خبر داد و گفت: در ماه‌های گذشته اقدامات اصلاحی و زیر بنایی مطلوبی در حوزهٔ تأمین آب شرب مردم فارس در سراسر استان انجام شده است.

حسینه‌ای با قدمت ۳۲۰ سال در شیراز
مسئول تکیه جان‌نثاران امام حسین (ع) گفت: حسینیه امام حسین (ع) در محله بالاکف شیراز با مساحت ۲۰۰ مترمربع به نام مرحوم حاج سید محمد رحمان ستایش است که قدمت آن به ۳۲۰ سال می‌رسد.

جزئیات عزل شهردار مرودشت
از برگزاری جلسه بین اعضای شورای شهر مرودشت با شهردار این شهرستان طبق نظریه این اعضا برابر ماده سه اصلاحی شهردار مرودشت برکنار شد.

 از عزل شهردار مرودشت تا شایعه حمله تروریستی در حرم شاه‌چراغ (ع)
نوای حَسِین از مسجد بغدادی شیراز
مسئول هیئت‌امنا مسجد بغدادی گفت: از گذشته‌ای نه‌چندان دور در محلات قدیمی شیراز یک نوع سینه‌زنی قدیمی همچنان ادامه دارد که در بین جوانان محبوبیت زیادی دارد. این عزاداری به سبک قطاری انجام می‌شود که در ادبیات فولکلوریک شیراز به نام عزاداری حَسِین نام‌گذاری شده است.
 
 شناسایی و کشف کالای قاچاق در فیروزآباد
 فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از توقیف یک دستگاه وانت مزدا و کشف کالای قاچاق به ارزش ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
 
 برادرکشی در فیروزآباد با تفنگ‌بادی
 فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد فارس گفت: فردی که با اسلحه تفنگ‌بادی برادر ۲۲ساله خود را به قتل رسانده بود برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
 
 حرم شاه‌چراغ امن است
 انفجار و موضوع امنیتی در حرم شاه‌چراغ به وجود نیامده است.

 از عزل شهردار مرودشت تا شایعه حمله تروریستی در حرم شاه‌چراغ (ع)

 خانه امن و شاد جوانان شیراز اینجاست
 مسئول مجموعه فرهنگی و مذهبی مدینه النبی بیان کرد: هدف ما این است که از ظرفیت بالقوه جوانان و نوجوانان استفاده شود؛ با محوریت و حمایت از جوانان و نوجوانان می‌توان شاهد ثمرات عظیم آن بود.
 
سوگ زائران و خادمان شاه‌چراغ (ع) در شام غریبان
 آئین شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شامگاه سه‌شنبه مورخ ۲۶ تیرماه سال ۱۴۰۳ با حضور تولیت آستان شاه‌چراغ (ع) و سردار رهام‌بخش حبیبی و خادمان سومین حرم اهل‌بیت (ع) به همراه خیل عظیمی از مشتاقان حسینی، هم‌زمان با دیگر نقاط استان فارس در صحن مطهر حرم حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) برگزار شد.

 از عزل شهردار مرودشت تا شایعه حمله تروریستی در حرم شاه‌چراغ (ع)

 حل مشکل قطعی آب شهر صدرا
 در پی بروز قطعی و افت فشار آب در شهر صدرا، حل این مشکل در دستور کار متولیان امر قرار گرفت و طبق اعلام شرکت آب و فاضلاب شیراز تجهیز ایستگاه پمپاژ مخزن تعادلی یکی از آخرین اقداماتی است که برای برطرف‌شدن این معضل انجام شد.
 
 جنگ بر سلامت روانی رزمندگان تأثیر منفی داشت
 رزمنده و جانباز دفاع مقدس: مشاهده صحنه‌های خشونت‌آمیز و تلفات جنگی بسیار برای آنها دشوار بود و این مسائل ترس، اضطراب و حتی افسردگی را در میان رزمندگان به وجود می‌آورد که بر سلامت روحی و روانی آنها تأثیر منفی داشت.

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود... 

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان